torsdag 5 mars 2015

Fjärilar av mönsterpapper

Hej där!
Jag är moster till en finurlig tjej som nosade upp den här you tube-filmen som visar en origamifjäril.
Hmmm tänkte jag, den där i mönsterpapper o kanske några pistiller som spröt kunde vara fint på kort. Sagt o gjort, jag provade o insåg att det här var inte så trixigt!

Filmen som visar hur man viker hittar du >här<

Så här blev mina fjärilar i mönsterpapper från Glitz:
Den rosa är en papperskvadrat med sida 8 cm, den turkosa har sida 5,5 cm.

Soliga vårhälsningar, Monica =)

2 kommentarer:

Gittans Pysselsida sa...

Tänk, t.o.m jag kanske ska klara dessa, jättesöta är de,såg ut som det var lite tunnare papper eller ?

Kram
Inga

Monica =) sa...

Jag gillar också enkla vikningar! =)

Det är sådär mellantjockt papper jag använt, inte tunnaste sorten. Det gäller att markera vikningarna rejält bara. Jag drar med nageln men man kan också använda falsben för att få en skarp vikning.
Kram, Monica