fredag 10 april 2015

Mer svartvitt

Hejsan,

Idag kommer det två inlägg från mig. Nu först kommer jag visa ett svartvitt kort och ikväll kl 18 visar jag en layout i svartvitt.


Jag har använt flera olika papper som är svart och vita. Gillar att kombinera en massa olika mönster. Det med blommor och det svarta med den vita blomsterrankan och hjärtat är papper från prima (som det är rea på just nu, blink blink). Ett heter The Optimist Whimsy och det andra The Optimist Bloom.


Motivet är en digital stämpel precis som textstämpeln. Lotta har jättefin spets nu, tex den här. Jag har dragit utmed kanterna med en edge scraper för att de ska se slitna ut. Dessutom är det ett bra sätt att få kanterna att synas när man använder svarta (mörka) papper eftersom det vita innuti kommer fram. I hörnen har jag satt små vita pärlor.


Trevlig Fredag
önskar 
Inspiratör Nick

Inga kommentarer: