tisdag 28 juli 2015

Lekfull bakgrund - Lo

Hej på er igen! Idag tänkte jag visa en Lo som jag gjorde förra veckan. Jag började en kväll efter jobbet med att leka med lite olika färgprodukter.
 
Jag började med distressdynorna som jag gnuggade över en stencil med min blending tool. Efter det droppade jag lite distressrefill över mönstret och lät det rinna över papperet. Jag stänkte också lite refill över papperet. Texture paste black sand var spännande och jobba med, även här använde jag mig av en stencil och bredde ut pasten med en palettkniv. Slutligen stänkte jag akrylfärg, Dylusions paint som är en perfekt stänkfärg och som torkar rätt så fort.
 

Kvällen efter blev min lekfulla bakgrund en komplett Lo. Jag skapade volym med skrynklade papper, lager på lager och 3D-kuddar. Slutligen har jag dekorerat med stickers i mängder, några härliga trädekorationer och några enstaka blommor.


Produkttips: Cardstock, stenciler, distresser, texture paste, dylusion paint, paperpads, spets, blommor, stickers, thickers, woodveeners, blending tool, palettkniv.

1 kommentar:

En liten butik sa...

Helt underbar!! både Lo och fotot!!