tisdag 21 juli 2015

Lite mer härligt stolliga fåglar!

Hej där!

De där härliga fåglarna från Tim Holtz går det inte att hålla fingrarna borta från! Stämplarna är slut i nätbutiken men Lotta har beställt in fler. Dessutom kommer det att dyka upp dies så man kan stansa ut fågelkropp, vingar o näbbar men inte förrän nånstans åt en bit in i augusti. Bara att ha tålamod!
Fast fram tills dess finns ju sax att tillgå =)

Fler fina stämplar från samma företag hittar du >här< så länge, de där Blueprint-motiven gillar jag skarpt!

Nu till mitt kort:
Denna gången har jag färglagt med Copicspennor. Paraply och moln är collectibles från Pink Paislee, liknande hittar du >här<, farligt kul att leka med!
Papper kommer från samma serie och är slut, men finfina 15*15-block finns det en massa andra att välja på.
Texten kommer från Kaiserkraft och är stämplad med dyna från Ingvild Bolme, fäster superbra på clearstamps! Just den jag använt heter Rusty Bucket.


När jag vill ha stämplade motiv med smala detaljer som ben o annat stämplar jag dem först på det mönstrade pappret. När jag sen färglagt dem på vitt papper behöver jag bara klippa ut de stora formerna o kan enkelt passa in benen när jag limmar fast dem på mönsterpappret.

Så här menar jag:


För att få det lilla paraplyet att sitta fint under vingen på den övre fågeln skar jag ett litet hål och lirkade sedan in paraplyskaftet.

Här syns det lite bättre:

Glada sommarkramar,
Monica =)

Inga kommentarer: