söndag 25 oktober 2015

Hitta nya julmotiv

Hej där!
Hos mej är det julkortsfabrik för hela slanten, väldigt mycket tidigare än vanligt... Jag är oftast ute sådär i sista stund, men i år kommer det läget tidigare än vanligt eftersom jag ska på vift en sväng i december.

Så den här gången är det en av ugglorna jag visade >här< som nu får rycka in som julstämpel =) Ugglorna ingår i ett stämpelkit.
Det är egentligen detta jag vill förmedla: en liten tomtemössa kan förvandla de flesta motiv - helt plötsligt har du fler med julstämning! Hittar du ingen passande luva att "låna" kan du ju rita en egen istället.

Min uggleluva är lånad från en Whipper Snapper-vovve.

Här kommer kortet i sin helhet:

Vackra papper kommer från Maja design, twine, och en tag med lite flossad nederkant från ett Fancy Pants-kit.
Lite lack på bjällran och glitter runt kanten fick avrunda det hela. Ugglan är färglagd med Copicspennor. Söker du cirkeldies hittar du urfina såna >här<

Glada och soliga söndagshälsningar,
Monica

Inga kommentarer: