tisdag 20 oktober 2015

Omvänd distressruta

Hej på er!
Jag hittade en så finurlig variant på en omvänd distressruta på facebook, några tjejer hade gjort lite olika varianter som gjorde mej ruskigt sugen på att testa. Så här kommer då min variant på det hela:

Stämplarna är mina egna men du kan hitta andra varianter i butiken som funkar lika bra.

I min ruta har jag fäst ett mönstrat papper o katten sitter på 3D-kuddar för att få lite höjd. Egentligen en ganska enkel konstruktion men med kul effekt. På mösskanten har jag lite "snöeffekt".

För att lägga på färgen har jag använt distressdyna och distressverktyg. Vid en "vanlig distressruta" fäster man ju Post-It-papper som en ram o fyller insidan av rutan. Här sätter jag en ruta Post-It i mitten o fyller ytterkanterna. Innan jag tar bort mitt mittenpapper så stämplar jag lite med samma färg.

Här kommer en till, denna gången i rött:
Istället för mönsterpapper så stämplar jag direkt i min "mittenruta". Det blev ett enlagerskort, perfekt när man ska skicka! Den här sortens kort är som gjord för de fina Lawn fawn-stämplarna. Just nu är det lite urplockat men Lotta fyller säkert på efter sin USA-resa.
Jag ska stämpla en jultext i nedre högerhörnet men hittade ingen jag blev nöjd med i hastigheten =)

Just det ja....Jag sprayade med Pearl Pigment innan skyddspappret i mitten togs bort! Lite av den skimrande effekten syns allt, eller hur?


Glada julkortshälsningar, Monica =)

Inga kommentarer: