fredag 11 december 2015

Julalbum av kuvert.

Jag funderade ett tag på hur jag kunde göra ett bra album att samla ihop vår jul i, tänkte att det kunde vara en kul grej att göra varje år. Så kom jag på det där med kuvert!
Så jag letade fram 6 st kuvert i kraftpapper, tyckte att det passade rätt bra till jul.

Man sätter sedan ihop kuverten genom att klistra fast öppningsfliken på baksidan av nästa kuvert, så att de alla bildar ett slags dragspel. Såhär:


Sista kuvertets flik sparar man för det är den man försluter albumet med sedan.

Dags att dekorera alla albumsidor, samt fram-och baksida.

Alla sidor fick brun färg och även härligt guldglitter runt kanterna. På framsidan stansade jag ut bokstäver och satte 3d-lack på. Sedan limmade jag på några blommor och en kotte jag hittat på en av mina ljusmanchetter. :D
 
 Jag gjorde hål i framsidans flärp och satte dit en öljett för att kunna sätta snöre i som håller ihop albumet.
 På sidorna i albumet satte jag dit bokstavsstickers för att hålla redo på allt jag tänkt ha däri: Foton, recept, kvitton till julklappar, mm.



 Man måste inte veckla ut hela dragspelet utan man kan bläddra i albumet som i en liten bok.
Nu är det bara att fylla albumet med godsaker och på så sätt samla ihop julen 2015.


Inga kommentarer: