tisdag 9 februari 2016

Hello: tema svart och gult

Hej på er igen!
Ibland har jag massor och pyssellust men saknar inspiration att få ut det. För mig är pinterest en stor inspirationskälla, men jag kan även få inspiration av produkter och såklart även från utmaningar av olika slag. Förra helgen var ett sådant tillfälle, jag hade lust och tid att göra något men vad skulle jag göra?
Lotta kom med undsättning och gav mig en utmaning: tema svart och gult.


Funderade ett tag om jag skulle använda bara dessa färger och inga andra men jag valde att inte tolka utmaningen så exakt. Jag valde som ni ser att lägga till vitt :)
Bakgrunden är gjord men en spatel/palettkniv och akrylfärg samt Texture paste med svart sand som jag haft på med hjälp av en stencil.Jag har även stänkt ut svart akrylfärg.
De svarta stjärnorna är die-cuts från Jillibean soup som jag färgat svarta med akrylfärg för att de skulle matcha utmaningen och rubriken Hello har jag skurit ut från ett mönsterpapper med journaling cards.

Material från butiken: Cardstock, akrylfärg, palettkniv, texture paste, stencil, mönsterpapper, PL-kort, stjärnor, enamel dots puffiga stickers, stickers, journaling cards

Inga kommentarer: