lördag 6 februari 2016

Kort inspirerat av Jennifer McGuire

Hej! En av mina idoler i kortvärlden är Jennifer McGuire och hon visade en teknik med distresser härom veckan på sin blogg som ni kan se HÄR. Eftersom jag älskar distresser ville jag prova denna teknik fast jag valde att prova på en tag först.
Jag färgade in hela tagen med en gul distressdyna med hjälp av ett ink blending tool. Sen tog jag en stencil och sprejade vatten/glittermist på den med hjälp av en sån HÄR flaska. Sen duttade jag med en pappershanduk på stencilen innan jag tog bort den.


Sen torkade jag tagen med en embossingfön, och då blev det så här läckert.


Sen använde jag tagen på ett kort.


Och här gjorde jag en killversion med en annan tag som jag gjorde på liknande sätt. Pappersblocket som jag använde är tyvärr slut i shoppen men HÄR finns det många fina. Jag använde mig av den här washi tapen. Jag har även använt mig av twine och band. Stämplarna är privata.


Ha en trevlig dag! // Cissi DS

Inga kommentarer: