söndag 28 februari 2016

Vårkänslor

Hej där!
Nu när vi haft ett par dagar med underbart solsken så blir längtan till våren bara större och större!
Jag har gjort ett födelsedagskort som andas vår, blommor i en kopp!

På mitt kort hittar du papper från Pink Paislee (jag använder oftast de där små 15*15cm-blocken), en bladsvirldies från Cheery Lynn som kommit tillbaks i butiken igen, ostduk, spets, en tag och en kakserviett. Just nu når jag inte butiken så länkningar dit saknas.

Just den här stämpeln är min egen, men du hittar mycket fint i butiken. Motivet har jag har färglagt med distresser och pensel. Det ger en lite mjukare känsla.

Om du vill använda distresser funkar det fint både med flytande färg och dyna. Använder du dyna så stämplar du av färg på en bit plast, t ex ett stämpelblock, och plockar färgen därifrån. Det enda du behöver tänka på är att använda vattenfast stämpeldyna till själva motivet eftersom distresserna är vattenlösliga.
Kollar du noga så ser du att jag lagt lite glitterlim i mitten av några blommor =)

Soliga hälsningar,
Monica =)


Inga kommentarer: