tisdag 12 april 2016

Kort med tutorial

Hej!

Jag bara älskar pappren från Prima så idag blir det ett till kort med dom och den här gången bjuder jag på en mini tutorial.





Här upptill ser ni en dålig bild på hur kortet är vikt. Cardstocket som jag använde skar jag till 30,5 cm och 14,5 cm högt. Sen bigade jag vid 6,5, 8, 22,5 och 24 cm. Vid ändarna kan man använda sig av en kantdie men jag hade ingen så jag använde en punch istället. Mönsterpapper skar jag så här: 2 st 6 x 14 cm ( men jag ändrade måtten sen till hur mkt plats min punch tog), och 2 bitar som var 1 x 14 cm och 1 som var 14 x 14 cm.  Sedan kom det roliga att dekorera.

Jag har använt följande material från shoppen eller liknande:

Tales of you and me paperpad från Prima

Resins birds från Prima

Nellie Snellen rose leaf - jumbo punch

Double Stiched Oval Stax die fråm MFT 

Ha en bra dag! // Cissi DS

Inga kommentarer: