måndag 20 juni 2016

Distress rutor i minut och parti...

Hejsan allihopa!

Idag ljuder startskottet på vår "Distress Ruta" vecka !!

Hela teamet kommer på olika sätt att inspirera med Distresser och olika tekniker hela den här veckan och för all del kanske lite nu och då även senare.

Jag har använt en traditionell distress teknik med Distress ink's och distress verktyg.
Det som kanske sticker ut lite är att jag embossade med vitt pulver ett stämplat motiv innan jag gick loss med färgerna.
Jag hade heller ingen "maskad" yta utan distressade på frihand ett ut tonande hörn på min kort panel.


Stämplarna är Primas Glorious Flora, ett helt underbart set med olika blom stämplar. 
Några av dom kan du bygga lager på lager också, sååå SNYGGT!!
Återkommer nog senare i sommar med dom.
Varm embossade med vitt pulver och distressade med Distress ink's i färgerna Picked Raspberry, Squeezed Lemonade och en orange dyna av ett annat gammalt märke som jag hittade i mina gömmor.
Jag använde mitt distress verktyg som sagt.
Texten är en die från Tim Holtz, hittade inte den just nu i shoppen men liknande finns här.
Kortbas och panel är vanlig vit slät Cardstock
Har stansat ur kortpanelen med Lawn Fawns kvadratiska ramar med raksöm på, så fina och användbara. Lotta har en nyare modell med fina korsstygn på som jag suktar efter nu.
Jag monterade kortpanelen med 3d kuddar för att få lite djup. 




Lite bling kostade jag också på mig faktiskt.
Det ramar in min text lite extra, enamels dots hade också funkat bra om man föredrar lite mindre bling.

Hoppas du fått lite inspiration att testa själv nu.
 Det är inte så svårt alls och jätte kul är det och snyggt blir det.

Tusen tack för titten idag vi ses snart igen!
Kram Anna :)



6 kommentarer:

Gittans Pysselsida sa...

WOW, såå snyggt....förstod att det var du innan jag såg namnet Anna!
Detta måste jag bara lifta,
Kram

En liten butik sa...

Så snyggt och härligt somrigt!! Kram Lotta

cissi sa...

Säger som Lotta så somrigt fint och härliga färger!

Anna Uhras sa...

Åhhh!! Tack söta Inga!! Du gör mig sååå GLAD! JAAA!!! lifta!!!! Visa gärna♡ KRAM

Anna Uhras sa...

Tack snälla Lotta du gör mig så glad ♡ kram :)

Anna Uhras sa...

Tack du är så gullig!!!♡ Kram :)