torsdag 23 juni 2016

Fler distressrutor

Hej!

Jag tänkte ge er lite mer inspiration till att göra distressrutor. 

Min första ruta är inte en ruta utan en fjäril. Ta det som blir kvar när ni har stansat ut något och använd som schablon när ni ska göra era distressrutor. Funkar perfekt!


Jag har använt ganska svaga färger till min fjäril för jag ville ha ett skirt uttryck. 

Så här såg min schablon ut som jag använde:


Av bara farten blev det ett kort till men med en mer traditionell ruta denna gång. 


Som jag visade på tekniktisdagen har jag använt mig av rivna post-it lappar till denna ruta för att få de ojämna kanterna som jag gillar. 

Tips på material från butiken: cardstock, stämpeldyna, distresser, bling, stämplar

Hoppas att ni har fått lite inspiration till att göra annorlunda distressrutor!

Kram Åsa



Inga kommentarer: