måndag 27 juni 2016

Inspiration månadsutmaning!

Hej på er! Nu är midsommar avklarad och vi börjar se skymten av den där härliga sommarledigheten. Men än är det några dagar kvar av juni månad så ni har fortfarande chansen att hänga på vår månadsutmaning! Det är underbara Tettiz som håller i trådarna den här månaden och ni finner blogginlägget här.
Tävlingen i juni kommer att handla om att inspireras och skapa utifrån ett citat:

att bara leva är inte tillräckligt, sade fjärilen
man måste ha solsken, frihet och lite blommor
Hans Christian Andersen

Så här kommer min tolkning. Mina tankar gick direkt till sommar, ledighet och mitt smultronställe på Västkusten samt alla små äventyr varje dag blir när man är borta på semester.


Jag har använt akrylfärg i bakgrunden. Den gröna är Metallique Lime Peel från Prima/Finnabair medan jag blandat den turkosa själv med en vit Dylusions Paint och Color Burst. Sedan har jag använt mig av spillbitar från diverse paperpads, die-cuts, urklippta stämplar från bland annat Lawn Fawn, enamel dots och bokstäver. En riktigt sommrig färchock blev det.

Tips på varor från butiken: Cardstock, akrylfärg, Color burst, paperpads, die-cuts, enamel dots, stämplar och alfabete.

1 kommentar:

Anna Uhras sa...

Underbart Susanne!! En riktig glad layout!! Kram Anna :)