onsdag 29 juni 2016

Stenciler och gesso

Hej!

Jag har lite dille på stenciler och gesso just nu och idag visar jag er två stycken tags som jag har gjort. Till den första har jag använt vit gesso och till den andra clear. Stencilen är från Tim Holtz och i väldigt lämpligt format för en tag. Du hittar den här


Jag ville att tegelmuren skulle se lite smutsig ut så jag strödde över lite embossingpulver innan gesson torkade. För att tagen inte skulle få ett för gulligt uttryck med för mycket blommor så placerade jag dit två filmstrippar istället. Som text fick det bli två ord från ett klisterark. Du hittar flera olika här


Den andra tagen är mycket enkel med text från dymon. Det är samma stencil som den första tillsammans med clear gesso (som syns mycket bättre i verkligheten). En liten metalldekoration och band så är den färdig.

Hoppas du fick lite inspiration!

Kram Åsa

1 kommentar:

Anna Uhras sa...

Härligt!!!💕 Kram Anna