söndag 26 juni 2016

Variant på distressruta med Lawn Fawn

Hej där!
Inte har det väl undgått er att vi har roat oss med distressrutor i alla dess former denna veckan?!
Tips på hur du gör visar Åsa i denna månadens TeknikTisdag, kolla gärna!

Just distressruta är nåt jag kommer tillbaks till rätt ofta, en enkel teknik som ger härlig effekt inte minst för att distresserna är så lätta att softa ihop olika färger med.

Lawn Fawn blir det också, flamingosarna är det som gäller denna gången!

En av teknikerna Åsa visade är att stansa ut en form för att använda som mall när man färgar in med distress. Jag stansade ut ett hjärta, liknande hittar du >här<. Färger jag använt är Spun Sugar och Dried Marigold. Sist sprejade jag med vatten för att få fläckar och vatten blandat med lite Pearl pigment för att få ett skimmer.

Finfina ballongstansar, stickers och snöre hittar du liknande i butiken. Flamingon är färglagd med copics: RV10, RV21 & RV23.

HÄR och HÄR finns några andra distressrutevarianter jag tidigare visat.


Glada sommarhälsningar,
Monica =)

Inga kommentarer: