onsdag 13 juli 2016

Bröllopstema i CAS stil

Hej!

Idag har jag tänkt att ge er lite bröllops feeling här i bloggen. Hoppas ni får lite idéer till kommande bröllopsplanering kanske. 

Själv är jag ogift men jag har varit på lite bröllop så nån slags erfarenhet har jag iaf, 

När man har bestämt sig för att gifta sig är det ju bra att bjuda in lite gäster med ett inbjudningskort. OM jag skulle gifta mig skulle mina gå helt i vitt och därför har jag gjort ett sådant här. Det är ett enkelt kort i CAS stil som man lätt kan byta färg på om man har tänkt sig ha andra färger än bara vitt. 
Mitt hjärta har jag embossat i en skimrande vit färg, vilken är väldigt svår att återge på foto så ni får tänka er att det glittrar fint. Texten har fått sig en omgång av min Wink of Stella så den glittrar också. 


När gästerna kommer till festen vill de hitta sina platser och då är det bra med placeringskort. Jag har gjort väldigt enkla sådana genom att vika ett 10x10 cm cardstock på mitten. Jag valde att ha med ett likadant embossat hjärta på placeringskorten också som en röd tråd. På det ena hjärtat använde jag ett rosafärgat pulver istället. Sen är det bara att texta alla namnen. Jag gillar när det är handskrivet.



Många gånger när man är på bröllop ska det sjungas och då brukar det ligga ett litet fint häfte vid bordet där sångerna finns. Menyn brukar även kunna vara presenterad där i. 
Någonting som jag uppskattar är när det står lite roliga saker om varje gäst och vilken relation de har till brudparet. 
Jag har gjort ett förslag på hur ett sådant häfte skulle kunna se ut på utsidan.
Den röda tråden med mina hjärtan finns med även här.


Som ni ser har jag valt att göra en väldigt enkel och stilren design. Ska man tillverka väldigt många så är det skönt om de inte är alltför svåra att göra. 

Tips på material: cardstock, band, embossingpulver, Wink of Stella

Om ni återkommer på eftermiddagen så ska jag ge er lite fototips inför stundande bröllop.

Kram Åsa


Inga kommentarer: