tisdag 12 juli 2016

Ett enkelt bröllopskort

Hej där!
Dag två som bloggen går i bröllopstankar =)

Jag har gjort ett enkelt kort med vitt i fokus, en klassiker när det gäller bröllop.

Mitt kort är 21*7,5 cm, långsmalt är ett rätt kul format tycker jag. Man får tänka lite annorlunda kring upplägg.

Jag har använt en embossingfolder, lite sidenband, glitterlim och utstansade bokstäver.
Min ursprungliga plan var att stansa bokstäverna (2 cm höga) i mossgummi för att få höjd direkt, men jag hade ingen vit... Det fick bli en plan B - min räddare i nöden blev en gammal favorit: Pizzakartong! Lätt att stansa i, ger lagom höjd och du behöver bara limma på bokstäver en gång (jag kunde ju stansat varje bokstav sådär 4-5 ggr i CS och sen limmat i massor)

Materialförslag:
Embossingfolder, svirldies, bokstavsdies (3-4cm, högre än de jag använt), band, resindekoration


Glada sommarhälsningar,
Monica =)

1 kommentar:

Anna Uhras sa...

Fräscht och snyggt Monica 💕 Kram Anna 😃