torsdag 28 juli 2016

Grattiskort med ballonger

Hej!

Dagens enkla kort är ett grattiskort med lite kontrast - vit och mörkt + några knalliga färger som sticker ut. Jag har plockat upp färgerna i ballongerna i enamel dotsen. Har man ingen stämpel som passar (min kommer från ett stämpelset från Lawn Fawn - Let's bokeh) så kan man lika gärna skriva för hand, tycker jag. Det blir mer personligt och kortet får en extra kontrast - handskrivet mot det stansade och "färdiga". Jag gillar handskrivet på kort och jag vet att många tycker att "jag skriver inte så fint" eller "det blir bara fel när jag skriver för hand" - mitt tips till er är att skriva, skriva, skriva (övning ger färdighet och får dig att "vänja dig" vid din handstil - många skriver mest på dator och telefon nuförtiden) och att inte skriva direkt på kortet, utan kanske på en liten vimpel eller en utstansad liten panel. Blir det fel kan man lätt göra en ny och så kan man sätta fast det när man är nöjd. :)



Jag har använt:
Die från Lawn Fawn
Stämplar från Lawn Fawn

Jag hoppas att jag har kunnat inspirera er lite - framför allt till att våga skriva för hand (om ni nu inte redan gör det!). :)

Pyssla lugnt!
Jeanette - Tettiz

Inga kommentarer: